Szanowni Klienci,

od 10 października 2024 r. wszystkie transakcje zlecane w bankowości internetowej oraz w aplikacji mobilnej „Nasz Bank” będą monitorowane w ramach usługi FDS.

 

Co to jest usługa FDS?

To system antyfraudowy, który jeszcze bardziej pozwala zabezpieczać środki finansowe, weryfikując transakcje w czasie rzeczywistym. W wyniku wykrycia podejrzanych transakcji system antyfraudowy natychmiast blokuje środki na koncie.

 

Co to oznacza?

Będziemy monitorować każdą transakcję pod kątem wystąpienia fraudu. Dzięki temu możemy jeszcze lepiej identyfikować nietypowe transakcje i podejrzane aktywności na Państwa rachunkach. W wyniku analizy, niektóre przelewy mogą zostać wstrzymane do potwierdzenia lub odrzucone, co ma na celu ochronę Państwa środków.

 

Co w takiej sytuacji?

W przypadku wstrzymania lub odrzucenia transakcji, mogą Państwo otrzymać wiadomości SMS lub push z aplikacji „Nasz Bank” o następującej treści:

Dla transakcji w bankowości internetowej:

– „Wstrzymaliśmy do analizy Twoją transakcję na kwotę XXX o tytule XXX z dnia XXX. Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46.

– „Ze względów bezpieczeństwa odrzuciliśmy Twoją transakcję na kwotę XXX z dnia XXX o tytule XXX. Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46.”

Dla transakcji w aplikacji „Nasz Bank”:

– „Wstrzymaliśmy do analizy Twoją transakcję na kwotę XXX o tytule XXX z dnia XXX z urządzenia XXX. Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46.”

– „Ze względów bezpieczeństwa odrzuciliśmy Twoją transakcję na kwotę XXX z dnia XXX o tytule XXX. Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46.”

Nadawcą wiadomości będzie „SGB”.

Po otrzymaniu takiej wiadomości prosimy o niezwłoczny kontakt z naszą Infolinią:

800 888 888 lub 61 647 28 46 aby potwierdzić lub odrzucić transakcję. Konsultanci Infolinii SGB dostępni są przez całą dobę.

 

Typowe sytuacje podwyższonego ryzyka:

– duża liczba transakcji z jednego konta w krótkim czasie

– duża liczba przelewów na jeden rachunek docelowy

– dyspozycje wypłaty środków wkrótce po ich zaksięgowaniu na rachunku

– logowanie do serwisu z rozproszonych geograficznie lokalizacji w krótkim czasie

– logowanie na wiele kont z jednego urządzenia.

 

Dlaczego FDS wstrzymuje klientom transakcje, które nie są fraudowe?

Zwiększenie czułości kryteriów usługi FDS powoduje wzrost blokowanych transakcji (nawet bezpiecznych), natomiast zmniejszenie skutkuje niskim poziomem identyfikacji transakcji podejrzanych i jednocześnie słabym działaniem usługi.

Przypominamy również, że transakcje kartowe są monitorowane na tych samych zasadach.