Ten punkt menu jest związany z konkretnym rachunkiem wybranym do obsługi z listy rachunków wyświetlanej w menu Lista rachunków. Pojawi się z lewej strony okna po wyborze rachunku. Umożliwia klientowi definiowanie nowych i modyfikację istniejących zleceń stałych do tego rachunku.

Aby zdefiniować zlecenie stałe do wybranego rachunku wybierz menu Zlecenia, a następnie polecenie [Dodaj zlecenie]. W oknie danych zlecenia wykonaj kolejno:

Wybierz rodzaj zlecenia spośród:

Okresowe ze stałą kwotą – jeśli kwota zlecenia jest stała, a jego realizacja odbywa się w jednakowych odstępach czasu mierzonych w miesiącach, np. 15 dnia każdego miesiąca

Wg harmonogramu – jeśli kolejne kwoty zlecenia i daty realizacji nie są stałe i cykliczne, a wymagają zdefiniowania indywidualnego harmonogramu wpłat. Harmonogram wpłat budujesz sam podając, na dole okna, daty i kwoty do realizacji.

W obszarze Z rachunku System automatycznie podstawia dane wybranego przez ciebie rachunku;

W obu przypadkach wypełnij dane adresata zlecenia w obszarze Na rachunek oraz tytuł w obszarze Szczegóły operacji (analogicznie jak przy wprowadzaniu przelewu dowolnego)

Jeśli definiujesz zlecenie okresowe ze stałą kwotą:

Wpisz kwotę zlecenia w polu Kwota

Podaj datę pierwszej wypłaty i jednocześnie dzień miesiąca każdej wypłaty w polu Data następnej realizacji

Ustal długość w miesiącach okresu pomiędzy kolejnymi realizacjami zlecenia w polu Skok (co ile miesięcy)

Podaj datę końca realizacji zlecenia, czyli Datę ostatniej realizacji

 

Jeśli definiujesz zlecenie wg harmonogramu, to w sposób dowolny podaj kolejne kwoty wypłat i daty ich realizacji; każdą zatwierdź komendą [Dodaj]. Budujesz tym samym harmonogram zlecenia wypłat z rachunku widoczny w obszarze Harmonogram (w ostatniej partii danych zlecenia).

 

Poprawnie wprowadzone dane zlecenia zapisz komendą [Zapisz], podaj odpowiednie hasło jednorazowe i decyzję dodania nowego zlecenia do listy zleceń zatwierdź komendą [Wykonaj].

 

Możesz zmienić definicję już istniejącego zlecenia, wybranego z listy zleceń. W tym celu kliknij na pożądanym zleceniu i w oknie danych zlecenia użyj komendy [Edytuj]. Wprowadź zmiany, zapisz je [Zapisz], podaj odpowiednie hasło jednorazowe i zatwierdź komendą [Wykonaj].

 

Możesz usunąć definicję już istniejącego zlecenia, wybranego z listy zleceń. W tym celu kliknij na pożądanym zleceniu i w oknie danych zlecenia użyj komendy [Usuń]. Podaj odpowiednie hasło jednorazowe i zatwierdź decyzję usunięcia definicji komendą [Wykonaj].

 

Za realizację zleceń odpowiada Bank – poszczególne zlecenia wykonuje zgodnie ze zdefiniowanym terminem realizacji.